Asociatia umanitara Marta Maria
Sprijin pentru copiii cu nevoi speciale!
May 092016
 

Atelier Feldenkrais – București, Sâmbăta 14 Mai 2016, susținut de terapeutul Sophie Dingemans

Sesiunea de dimineață

10 – 10.10: INTRODUCERE

10 – 10.15: ANALIZĂ ÎN POZIȚIA ÎNTINS – exercițiu de conștientizare
- Explorăm îndoirea și întinderea genunchilor și efectul asupra zonei lombare

10.15 – 10.25: EXPERIMENT ÎN PICIOARE
- Explorăm felul în care relaxarea sau întărirea genunchilor influențează tonusul spatelui
- Explorăm felul în care relaxarea sau încordarea gleznelor influențează elasticitatea genunchilor și tonusul spatelui
- Explorăm felul în care reușim sa ne mișcăm cu genunchii și gleznele încordate, fata de mișcarea cu genunchii și gleznele moi, relaxate

10.15 – 11.10: CONȘTIENTIZARE PRIN MIȘCARE – LECȚIA 1 (ATM 1 – AWARENESS THROUGH MOVEMENT)
- Explorarea modalității de ajungere în poziția în picioare și elasticitatea genunchilor în timpul mersului

11.10 – 11.15: SCURTĂ PAUZĂ

11.15 – 11.25: ÎNTREBĂRI, DISCUȚII, OBSERVAȚII

11.25 – 11.55: CONȘTIENTIZARE PRIN MIȘCARE – LECȚIA 2 (ATM 2) De la stând pe burtă, de la cap la genunchi, către târât pe burtă

11.55 – 12: ÎNTREBĂRI

12.00 – 13.00: PAUZA DE PRÂNZ

Sesiunea de după amiază

13 – 13.10: INTRODUCERE
- Distribuirea egala a efortului, utilizând întregul sine, totul este conectat
- Trecere spre Conștientizare prin mișcare – Acțiune și Intenție

13.10 – 13.30: CONȘTIENTIZARE PRIN MIȘCARE – LECȚIA 3 (ATM 3) – Acțiune și Intenție

13.30 – 13.40: ÎNTREBĂRI, DISCUȚII, OBSERVAȚII

13.40 – 14: CONȘTIENTIZARE PRIN MIȘCARE – LECȚIA 4 (ATM 4) – Distribuirea egală a efortului

14 – 14.05: SCURTĂ PAUZĂ

14.05 – 14.35: LUCRUL ÎN PERECHI – Modalități simple de a utiliza conceptele explorate cu copii
- Exercițiu de sensibilitate și calitate a atingerii – mâinile pe podea, apoi unul cu celalalt
- Variație – a) modalități diferite de atingere, pentru a percepe diferite senzații și a transmite informații noi către creier. b) folosirea conștientizării prin mișcare (acțiune și intenție) pentru a demonstra cum să direcționăm atenția, astfel încât sa creăm și să direcționăm variația mișcării prin acționarea asupra intenției.
- Mișcare cu atenție – exercițiu de mișcare la alegere cu partenerul, cu descrierea mișcării, cu variații din ce în ce mai complexe. Exemple din viata de zi cu zi.

14.35 – 15.05: CONȘTIENTIZARE PRIN MIȘCARE – LECȚIA 5 (ATM 5) – Târât Feldenkrais cu variații în șezut

15.05 – 15.10: SCURTĂ PAUZĂ ȘI PREGĂTIRE PENTRU LECȚIA DEMONSTRATIVĂ CU UN COPIL

15.10 – 15.40: LECȚIE DEMONSTRATIVĂ

15.40 – 16:00: ÎNTREBĂRI ȘI DISCUȚII

Sorry, the comment form is closed at this time.