Asociatia umanitara Marta Maria
Sprijin pentru copiii cu nevoi speciale!
Jul 152016
 
Cand am intalnit-o prima data pe Lynn Bullock- terapeut Feldenkrais si Anat Baniel- la Paris, i-am aratat cum o rostogolesc pe Marta- asa cum invatasem la orele de kineto.
”Cum crezi ca se simte Marta acum?”
” …Nu stiu…”
“Uita-te la ea!”
“Pai..pare cam speriata… Foarte speriata! Este atat de incordata incat se invarte ca un bloc!”
”…E prea mult pentru ea! Faci prea repede. E ca si cum as lua eu acum o sfoara, as lega-o intre astea doua cladiri si te-as pune sa mergi pe ea la etajul 3.” M-am uitat pe geam si am simtit cum mi se contracta tot corpul: ”Mi-e rau numai cand ma gandesc!”.
”Asa e si pentru ea! Pare banal pentru tine, dar pentru ea nu e. E la fel cum e mersul pe sarma pentru tine. Nu asa o sa invete sa se rostogoleasca. Asa invata frica…si cum sa fie din ce in ce mai spastica.”
“Tu o poti invata sa se rostogoleasca?”
” Nu stiu. Tu poti sa inveti sa mergi pe sarma?”
”…….”
“Daca te urc direct pe sarma sigur nu o sa avem prea mult succes. Dar daca o sa incepem cu niste exercitii de echilibru, iti pun o sfoara pe sol, apoi o ridic doar 10 cm, iar dupa ce te descurci cu 10 mai incercam inca pe atat si tot asa, s-ar putea ca, in 3 ani sa zicem, sa poti sa mergi pe sarma.”
Aceasta este lectia mersului pe sarma pe care am invatat-o la prima sesiune Feldenkrais/ Anat Baniel.Sophie Dingemans este colega lui Lynn de la cabinetul ei din Paris.
Ea a sustinut in mai, la Bucuresti un workshop Feldenkrais pentru parinti si terapeuti. Ne-a ghidat intr-o serie de miscari in care ne-am constientizat mersul, balansul, ne-am tarat si am simtit pe pielea noastra legatura dintre intentie si actiune. Apoi Sophie a tinut o lectie demonstrativa cu un copil, in care ne-a explicat felul in care lucreaza.
Inca imi staruie in minte exercitiul in care trebuia sa ma tarasc fara sa-mi misc pelvisul…Frustrarea si neputinta. Pe care copiii nostri le simt in fiecare zi!
Asa cum spunea Moshe Feldenkrais sunt necesare o multitudine de abilități înainte ca un copil să se poată târî de exemplu – abilități la care un adult nici nu se gândește sau pe care nu își amintește că le-a deprins vreodată – cum ar fi capacitatea de a-si arcui spatele, de a-si misca pelvisul sau de a-si ridica capul.
Workshopul nostru in imagini:

IMG_6376IMG_6384

IMG_6399

IMG_6401

IMG_6427

IMG_6438

Sorry, the comment form is closed at this time.